Przełącz na wersję polską
Sites:
Best LBA site that ever existed: Tha Magicball Network
Projects:
Encyclopedia of everything about Lba 1 i 2
Lba1 Windows port

2002/2017 zink
Latest versions:  LBArchitect - v 0.10 + 1.0.0 beta 9, LBA Package Editor - v 0.11+, LBA Text Editor 2 - v 2.3,
LBA Font Editor - v 2.03+, LBA Shape Editor - v 0.01

Solucja do LBA 1
Autor: Aleksander Jarecki
e-mail: niclas7@wp.pl

Po przesłuchaniu historii zaczynamy grać Twinsenem. Jesteśmy w hmm... Nazwę to "Wariatkowem". Musimy się wydostać. Włącz tryb agresywny (F3). Po chwili przyjeżdża pracownik i mamy chwilę na pobicie go (SPACJA). Wchodzimy na platformę i lecimy. Zabijamy 2-ch pracowników i bierzemy jednemu kluczyk. Schodzimy po schodach i podchodzimy do drzwi. Przechodzimy przez nie i zabijamy ludzika. Na prawo jest pokój gdzie w jednej z szaf odnajdujemy swoje rzeczy. W tum samym pokoju jest ubiór który zakładamy. Wychodzimy i idziemy po schodach w górę. Tam zabijamy szybko ludzika stojącego obok alarmu, a następnie drugiego, który ma klucz. Wychodzimy. Przebiegamy koło strażników w nasze prawo i rozmawiamy z rabbibunny. Włączamy tryb dyskretny i wciskamy spację. Możemy rozmawiać ze wszystkimi ale najważniejsze jest ucieknięcie do domu. Biegniemy ciągle na lewy-dolny róg ekranu aż dobiegniemy do żony. Wchodzimy z nią do domu gdzie łapią nas groboklony, przez co znowu musimy uciekać z zakładu psychiatrycznego. Gdy powtórzyliśmy to, idziemy do domu który jest strzeżony. Musimy znaleźć inne wejście. Wskakujemy na kamienie na lewo od domu i wspinamy się aż do komina który jest dość daleko od domu. W domu znajdujemy tunikę oraz magiczną kulę.

Idziemy do tawerny (na tym budynku siedzi sobie słoń) i pytamy się grobo siedzącego na piętrze. Musimy iść do kelnera i kupić mu drinka. Powie nam, że Zoe była w porcie. Przed pójściem do portu znajdź aptekę i zabierz butelkę syropu! Słoń stojący przy bramie musi być martwy. Gdy przejdziemy przez bramę idźmy do grobo na prawo. Każe nam ustawić cztery skrzynie, na czterech znakach. Jak to zrobimy dostajemy bilet na prom do wyspy Principal. Idziemy na prawo i zabijamy klona. Na następnej lokacji szukamy uwięzionego rabbibunny, który mówi nam o czerwonej karcie zostawionej bratu na wyspie Proxima. Tym zajmiemy się później. Idziemy na lewo do innej lokacji. Szczury uciekają. Idziemy do najbliższych drzwi. Kobieta rabbibunny każe nam zabić klona. Zabijamy kręcącego się w pobliżu i gadamy z jednym który wcześniej uciekł. Idziemy za nim, a potem za innym do domu. Myjemy ręce i wchodzimy przez tajne przejście. Gadamy z grobo i wychodzimy. Bierzemy jego klucz i otwieramy drzwi. Idziemy na lewo. W tawernie dowiadujemy się, że woda jest ohydna, a także gdzie jest Wieża Ciśnień w której można zmienić jej smak. W sklepie obok kup paliwo, które jest bardzo ważne. Przy wejściu gadamy z kobietą rabbibunny. Czekamy aż groboklon zejdzie ze schodów i idziemy po nich w prawo, i do góry. Zjeżdżamy w dół. Rozmawiamy z Bobem. Idziemy przez otwór do innego pokoju i wychodzimy. Idziemy na lewo i spadamy niżej. Idziemy do lokacji z biblioteką. Wchodzimy do niej. Szukamy jednego rabbibunny, który każe nam zmienić wodę w kranach. Idziemy do lokacji gdzie nikt nie lubił FunFrocka i z niej w lewy dolny róg do Peg Leg. Idziemy ścieżką gdzie strażnik idzie się odlać. Jedziemy motorem do Wieży Ciśnień. Wchodzimy do niej i do wody dolewamy syrop wiśniowy. Wracamy do szczurka i idziemy za nim do księgi. Tam pisze, że coś o Legendzie może być na White Left Desert. Musimy znaleźć lokację z obozem wojskowym. Tam jest samochód prowadzący do Portu Belooga. Rybak dzięki naszej znajomości z Astronomem popłynie z nami na wyspę. Gdy dobijemy do brzegu musimy skakać po kamieniach aż do lądu gdzie znajdujemy bramę ze strażnikiem. On ma klucz. W następnej lokacji w oczy rzuca nam się stary rabbibunny. Mówi, że powie nam coś o Legendzie jak przyniesiemy mu Księgę ze świątyni do której wejście jest w studni. A więc skaczemy! Na początku musimy skakać po kolumnach. Potem skaczemy przez kolce. W beczkach jest 50 kashes. Jeśli wejdziemy na urządzenie pośrodku drzwi otwierają się, ale gdy schodzimy zamykają się. Musimy znaleźć coś do postawienia. Idziemy na prawy górny róg po schodach w dół. Szkielety się nie budzą. Nie dotykamy przełącznika!!! Dalej idziemy nie dotykając żadnych przełączników! W Sali z strzelającym urządzeniem są zamknięte drzwi i korytarz z przełącznikiem otwierającym je. Dalej w korytarz musimy iść ale radzę tyłem! Tam jest drugi przełącznik. Przechodzimy przez tamte drzwi i pokonujemy kilka przeszkód. Znajdujemy posąg który musimy przeprowadzić do dawnego miejsca.

Wracamy tam gdzie jest to małe co rzuca pociskami. Musimy jeszcze trochę wrócić. Posąg zostawiamy na takim jakby skrzyżowaniu kabli. Używamy przełącznika. Stawiamy na platformie posąg po czym jeszcze raz używamy przełącznika. Posąg nie dojechał do końca. Musimy wskoczyć na poręcz która jest tam gdzie była platforma przed drugim wciśnięciem przełącznika. Skaczemy dalej na prawo i używamy przełącznika. Bierzemy posąg na kolejną platformę. Schodzimy po schodach i zabijamy dwa szkielety. Używamy ostatniego przełącznika i stawiamy posąg na swoim miejscu. To niestety był dopiero początek. Teraz musimy uciekać przed kłodą. Musimy szybko włączyć przełącznik zanim kłoda przehula się przez miejsce które się zapada! Teraz tylko skakać przez dziury. Niektóre kafelki włączają ogniste kule. W następnej lokacji nie używamy żadnych przełączników. Jeśli dobrze pamiętam to teraz musimy chodzić po poręczach i rzucać kulami w przełączniki. Musimy znaleźć przełącznik otwierający drzwi. Potem idziemy do Sali z przełącznikami i 3-ma platformami. Nie wchodźcie w tunel, bo tam jest szkielet! Musimy odpowiednio ustawić przełączniki za pomocą dźwigni. Bierzemy posąg i stawiamy go wiadomo gdzie. Nie trzeba zabijać dwóch szkieletów tylko szybko wziąć księgę. Wtedy szkielety nic nam nie zrobią. Księga Bu umożliwia nam korzystanie z przepowiedni i rozmawianie ze zwierzętami na Twinsun. Jest to także przepowiednik.

Starzec każe nam udać się do domu, bo podobno przodkowie zostawili nam jakieś wiadomości o Legendzie. Płyniemy na Principal. Nawigator wrócił. Sprzeda nam łódź za 200 kashes! Jest to duża sumka, ale ja znam sposób. Wchodź do pobliskiego domku i gdy wyjdziesz mały wyrzuci z łodzi 5 kashes. W domu bohatera okazuje się że w piwnicy drzwi są zamknięte na klucz który zgubił nasz przodek Hegesippe. Na Proxima musimy znależć brata więźnia (brat to Roger). Musimy go uwolnić. Jego dom ma kłódkę na drzwiach. Potem w domu niedaleko mieszka Baldino. musimy iść dla niego po suszarkę do włosów. Ma ją gość z walizką. Mamy teraz proto-pack. Wchodzimy do muzeum wejściem na czerwoną kartę. Schodzimy w dół dzięki platformie. W kanałach musimy dostać się do więzienia i włączyć przycisk przy którym majstruje grobo. Uciekamy wejściem do kanałów po prawej stronie ekranu. W muzeum musimy ukraść flagę i ze skrzyni klucz. Nad drewnianą podłogą musimy latać proto-pack`iem. Uważaj na maszyny! Zniszcz je stając na drewnianej podłodze koło eksponatów. Wracamy do domu. Otwieramy drzwi i czytamy przepowiednię. Bierzemy Róg Gawley oraz Medalion Sendell.

Teraz musimy odnależć 3 kamienie runiczne. Dwa są na wyspie Principal. Musimy motorem pojechać do pierwszego. Pisze na nim hasło do Kamienia Zaćmienia. Do tego hasła nie znamy więc idziemy w górny-prawy róg ekranu i samochodem jedziemy. Na znaku używamy Rogu Gawley. Wskakujemy! Mówimy odpowiednie hasło i bierzemy nagrodę. Wracamy do pierwszego kamienia i mówimy hasło. Mamy magiczny flet! Wracamy do naszej łodzi i doczepiamy flagę. Płyniemy na wyspę Rebeliantów. Tam jedziemy samochodem do centrum i gadamy z małym ludzikiem. Rozkazuje nam przedrzeć się na drugą półkulę Twinsun. Płyniemy łodzią (rebeliantów). Jak dopłyniemy musimy wejść na dach budynków (wejście jest na lewej stronie lokacji) i zniszczyć antenę. Z jednym porucznikiem musimy przedrzeć się do lokacji z czołgiem którym jedziemy do fortu (sam się prowadzi). W forcie wybijamy klony, a potem wszystkich (bo mają klucze). Uwalniamy rebelianta, a nowa półkula stoi otworem. Zjeżdżamy znalezioną deską (wchodząc pomiędzy flagi). Idziemy do następnej lokacji. Znajdujemy wioskę atakowaną przez potwory Dr. FunFrock`a. Jedna rubbibunny wykopuje nam przejście. Przechodzimy. Skaczemy w dół i zabijamy czerwonego klona. Wchodzimy. Musimy uratować elfa. To oczywiście łatwe więc nie opisuję. Grobo może nam otworzyć bramę do metra. Korzystamy z tego. Tam musimy tradycyjnie wszystkich wybić. Szukamy sali w której trzymane są skaczące jaja (w takim wgłębieniu). Jest to na lewo od kostnicy jakby. Rzucamy w oba. Jak ci się uda to wracaj do wioski. Zjedz zupy trochę. Ha! Ha! Przejdź przez drzwi Św. Marchewki. Idziemy na lewo. Wybijamy wszystkich. Tam gdzie był czerwony grobo idziemy do lokacji w górę. Tu jest Jezioro "Czysta Woda". Gramy na flecie.

Teraz wracamy do motorówki. Płyniemy na wyspę Tippett (jak dobrze pamiętam). Tam szukamy kogoś kto coś łowi. Wyłowi dla nas klucz i idziemy do drzwi. Jest tam Twinsun Cafe. Potrzebna tam jest gitara. Musimy wracać na pierwszą półkulę ( w lokacji z fabryką mutantów jest szybsze wejście). Płyniemy do starca. W zamian za flet daje nam kosmiczną gitarę. Otwieramy rogiem Gawley tunel na tej lokacji i gadamy z elfem. Płyniemy na północną półkulę (pamiętaj o szybkim wejściu niedaleko fabryki). Gitarę dajemy temu na scenie. Za ladą grobo otwiera nam przejście. Tutaj musimy razwalić galaretowate stworzenie i dwa kraby w wodzie. Przlatujemy i idziemy dalej. W końcu bedzie sala z dziurami (dwoma) Wskakujemy do tej z góry i bierzemy klucz do drzwi. Wskakujemy po kamieniach i rozmawiamy z Dinofly`em. Lecimy na Fortress. Tam dostajemy zadanie zniszczenia centrum teleportacji i odnalezieniu planów centrum klonowania. Po plany musimy iść na Principal. Tam znajdujemy fortecę. Trzeba się do niej dostać zabijając wszystkich. Jak masz problemy z białym grobo przy drzwiach to bądź ciągle na schodach. W środku odszukujemy FunFrock`a. Ucieka a sejf jest zamknięty. Grobo w celi ma klucz. Okazało się że plany ma nasz sąsiad. Płyńmy na Citadel. Pogadaj z sąsiadem i weź jego kartę ID. Teraz leć smokiem na Brundle. Pokaż ID sąsiada i wejdź. Malarz maluje co chwilę znak który musisz otworzyć. W środku musisz wszystkich wybić a koło zmkniętych drzwi w beczce jest klucz. Tu musisz zniszczyć komputer oraz przyciski. Uciekaj przez ścianę. Na Fortess musisz jeszcze zniszczyć klony i czołg. Dalej idź za zającem i skacz do dziury. W grzybku jest klucz. Odkręć wodę. Wejdź do następnej lokacji. W basenie jak najszybciej przedostań się na drugi "brzeg". Tu jest Zoe. Uratuj ją. Ups! To jednak była pomyłka. Jesteśmy uwięzieni, ale co to dla Twinsena? Zabijamy Quetcha, jedziemy, zabijamy siebie w drugiej celi (to nie jest konieczne). Idziemy aż do klona Zoe, którego zabijamy i idziemy do szafki. W następnym pokoju zabijamy duuuużo klonów. Użyj Rogu Gawley na znaku. Przeczytaj kamień runiczny. Wylej na niego wodę z jeziora. Po ucieczce wracamy i odnajdujemy drogę do Studni Sendell. Tam musimy wybijać wszystkich a w jednej lokacji pewien grobo daje nam klucz do spychacza co wykorzystujemy. W tej lokacji musimy piąć się w górę by zabić jednego robotnika z kluczem do drzwi pilnowanych przez robotnika miotającego kulami. W następnej lokacji lepiej skopiować save`a. Idziemy aż zza rogu wyjdzie robotnik, którego unieszkodliwiamy. Dwóch na górze zabijamy kulą w trybie dyskretnym by lepiej leciała. Wchodzimy wyżej po takich "rowach". Dr. FunFrock`a zrzucamy. Wraz z Zoe (bo tam jest), schodzicie do studni Sendell. Zły doktorek wrócił. Zniszcz go raz na zawsze! Teraz wejdź dalej. Gratuluję wygranej!